Hasp driver installation failed

Общеизвестно, что для работы в 1С требуется лицензия. Фирмой 1С поставляются различные ключи защиты: локальные и сетевые. Локальный ключ может быть использован только на одном компьютере, имея вид привычной нам флешки.

Сетевые ключи могут предоставлять лицензии для нескольких пользователей в зависимости от своей серии. На крупных предприятиях чаще всего используются ключи на 300 и 500 соединений, но при необходимости можно приобрести и меньше. Обратите внимание, что на одном компьютере не может находиться более одного ключа одной и той же серии.

В данной статье мы пошагово рассмотрим, как настроить менеджер лицензий 1С 8.3, чтобы сетевой ключ защиты был на одном компьютере. Пользователи с других компьютеров при этом будут получать лицензии уже от него. Проще говоря, ключ один, а пользовательских сеансов множество.

Настройка HASP менеджера лицензий

Начнем с того, что на тот компьютер, который станет раздавать лицензии, установим менеджер лицензий. В дальнейшем мы будем называть данный компьютер сервером лицензий. Все требуемое ПО включено в поставку 1С:Предприятие.

Скачать Alladin HASP License Manager для Windows x64 и x32 можно по ссылке.

Для правильной работоспособности менеджера нужно произвести некоторые предварительные настройки. Файл, где вы будете их производить называется nhsrv.ini. Чаще всего его можно найти по адресу «C:Program FilesAladdinHASP LM», если менеджер лицензий установлен в качестве приложения. В противном случае (установлен как сервис) он будет в системном каталоге операционной системы.

Откройте найденный вами файл в любом текстовом редакторе, например, в блокноте и добавьте туда строку:

Вместо звездочек вы можете проставить любое число от 0 до 254. Так же, если оставить знаки «*», это будет означать, что лицензии будут «видеть» все компьютеры в сети, адрес которых начинается с 192.168.

Например, если в файле nhsrv.ini у вас указана надстройка NHS_IP_LIMIT = 192.168.1.*, то лицензии будут доступны только компьютерам с ip в диапазоне от 192.168.1.0 до 192.168.1.254.

Настройки на клиентских ПК

После того, как вы произведи все необходимые настройки на сервере лицензий 1C, нужно настроить и сами клиентские компьютеры.

При запуске 1С на пользовательском ПК, программа обращается с запросом на предоставление лицензии по адресу, указанному в файле nethasp.ini. Найти его можно в папке «conf» каталога, куда установлена платформа 1С. В нашем случае адрес следующий: «d:Program Files (x86)1cv8conf».

Без каких-либо дополнительных настроек, программа 1С будет искать лицензии по всей локальной сети. Для ускорения данного процесса мы можем самостоятельно указать ip адрес сервера лицензий в этом файле, добавив в него выделенный на рисунке ниже текст.

В данном случае подразумевается, что сервер лицензий расположен по адресу 192.168.0.4.

Ошибка возникла при установке драйвера защиты на ПК под управлением Windows Vista:
Failed to start the Aladdin Device Driver
Failed to start service in the Service Control Manager Database0x20080070x20007

Для решения проблемы установите драйвер защиты версии 4.102,
совместимый с Windows Vista.

Читайте также:  Генератор паролей биос acer

Драйвер версии 4.102 (Интерфейс: консоль) можно скачать по адресу:
http://www.aladdin.ru/support/download/category260

Файлы из полученного архива нужно скопировать в каталог установки
программных файлов 1С:Предприятия 7.7 (по умолчанию C:Program Files1Cv77BIN)
и установить драйвер защиты из меню
Пуск — Программы — 1С:Предприятие 7.7 — Установка драйвера защиты.

При этом следует помнить, что драйвер защиты должен быть установлен
только на том компьютере, к которому присоединен ключ HASP.

There is a problem during the installation, it is asking for the so please tell me how to get it.

Posted by amitdirghang on Jun 08, 2010

1 Answer

ANDREI GARCIA

An expert who has achieved level 1.

An expert that got 5 achievements.

An expert whose answer got voted for 20 times.

An expert who has answered 20 questions.

This is a solution for this problem download the Set up From http://www.megaupload.com/?d=W26KWWY9

please rate this if it was helpful. It let’s me know im helping people out and gives me good rep.Thanks

Posted on Jun 08, 2010

2 Suggested Answers

6ya staff

  • 2 Answers

Hi there,
Save hours of searching online or wasting money on unnecessary repairs by talking to a 6YA Expert who can help you resolve this issue over the phone in a minute or two.

Best thing about this new service is that you are never placed on hold and get to talk to real repairmen in the US.

Instant Repair Help over the Phone

Save Time & Money by instantly connecting to.

Posted on Jan 02, 2017

Anonymous

  • 1 Answer

This is Mukesh Madan
I have a solution to this problem
i am the help desk in Delhi(India) of Ex Next Generation
you can call me on my cell No. 09810270293
regards
Mukesh Madan

Posted on May 22, 2010

Add Your Answer

Tips for a great answer:

  • — Answer the question.
  • — If you need clarification, ask it in the comment box above.
  • — Better answers use proper spelling and grammar.
  • — Provide details, support with references or personal experience.

Draw a box over the problem!!

Attachments: Added items

Complete. Click "Add" to insert your video. Add

Related Questions:

There is a problem during the installation, it is asking for the hasp driver so please tell me how to get it.

Need to download hasp driver device

Install hasp driver aladdin

You can select the version of software on the lower right part of the page.

I want to install inpage 2000.but the error is this"There is already old version of hasp driver ,it is being removed"when i clik ok then error displays "window will restarted for hasp driver takin.

My computer tells me my HASP Driver is not installed it then tells me I should download Aladdin disc. DOnt know what that is

When I try to start my 4D embroidery software for the Husqvarna Diamond, I get the error: HASP HL Protection SRM Run-Time Environment (H0033) Help! The software has just been installed on a brand new.

The author is incorrect regarding all of the uses of the HASP software/drivers. In the case of the sewing/design software being at issue with this person, she is dealing with a HASP hardware dongle which is the license control mechanism of a software product which absolutely *MUST* be installed on the personal computer or they cannot use the software. At all times, when the software is used, the hardware key and the HASP software must be running and the HASP license manager must be running as a service under services.msc

Читайте также:  Сколько десятирублевых монет помещается в литровую банку

For quiltin_mama:
I have been struggling with this issue for my mother as well and have not come up with a final solution but I believe ours is one of damaged dongle or erroneous registry entries. I suggest the following actions:
1) lauch services.msc (click Start -> Run -> and type services.msc in the box) and look down the list for HASPLM?.EXE (I don’t recall the full name). Verify that it is set to start automatically (right click on the item, choose properties, set "Startup Type" to automatic.

2. If you are using Windows Firewall, you need to add exceptions to the firewall: Control Panel -> Windows Firewall -> Click the "Exceptions" tab at the top.

You will need to add an exception for some of the 4D software applications. Now, I don’t know which ones actually talk to the HASP, so what I suggest is: Click Add to create a new exception, and then click the "Browse" button to the lower right. Navigate to c:4d embroider (assuming you have the default directory) and then select the first 4D***.exe you find on the list, and click done. As I recall, there are 4 of these apps and you need to do this for each of them. Down the road, if any of the other parts of the software suite fail because they can’t communicate, come back here and add the *.exe to the exception list.
Next, you need to exempt certain TCP/IP ports from the control of the Windows Firewall. If you download and install the firmware update from Husqvarna’s site which they say is included in the 8.1 upgrade, the very last screen of the process, after doing all the main work, it will tell you to open a specific software port. I can’t remember which port that is, but as I recall it was 14xx. Run this update and write down that port.
Back to the firewall exceptions list, now create two entries for this port: the first is for TCP port of that number and the second is the UDP port for that same number. Don’t worry about why, but both appear to be needed. When adding the exception to the port, there is a button at the bottom left which says "scope". Click that and make sure that the top radio button of the 3 choices is the one selected.

Читайте также:  Где в виндовс журнал событий

Second, I made an interesting discovery while searching and trying to find the port number I mention above. There is another port which is listed as the "default" port for the Alladdin HASP software/dongle we are dealing with, and that is port 475. Please add exceptions (both TCP and UDP) for that port as well.

Finally, make certain that you have the latest HASP drivers from the ! HUSQVARNA ! site for Windows Vista and then apply the various 8.x updates to the 4D Embroidery software ! IN ORDER!, starting with 8.1, then 8.2a, then the 8.2b, then the 8.3, and the second 8.3(b?). (The 8.2 version has a 1 either before or after the ‘2’, I don’t recall which, the important thing to remember is that there is a 2a and 2b version and to do the 2a version first)

As you install these updates, BE VERY CAREFULL to read any warnings. I am told that some of the updates do not work with/will break under different versions of Windows. I haven’t seen this myself as I haven’t run them, but a dealer told my mom that one of the updates was her problem and that the update specifically said not to install it if you had Windows version (X). Unfortunately, not have the software myself, I cannot confirm or deny this.

There you go, I hope these steps help. One other piece of information: when (re)installing the 4D software and/or the updates, disconnect the computer from the internet and shut down any antivirus, antispyware, antimalware, and firewall software you might have running. After completing the installation, be certain to *REBOOT* the computer and logging in so the AV software is running before you again connect to the internet. I hate to say it, but all it takes is a matter of seconds before a worm can find its way into an unprotected computer to infect it. A couple of years ago one of the test organizations did that with a PC and it was fully under the control of malicious people on the internet in less than 2 minutes.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector